Slemmigt men mättande...



Hej!

Igår var det åter dags för Kinas matkultur att göra sig påmind...

Lina kom och frågade mig på eftermiddagen:
Ida, do you want snake to dinner? Snake, tänkte jag, orm menar hon orm. Coolt...
Yes, Snake sounds good!

En timme senare satt vi vid middagsbordet. Kocken kom in med ett rykande fat. Där låg den kokta ormen uppskuren i bitar. (såg ut lite som en ål) Skinnet satt kvar på ormen vilket var rätt läskigt.
Då var det bara att ta sina pinnar och hugga in...
Så, hur smakande orm? Svar: slemmigt, benigt och det kött som fanns på ormen smakade som en korsning mellan en kyckling och en ål.

Betyg 4/5 toast.

Kan tillägga att även Jessica smakade.

Idag var det åter igen dags för personalen att chocka mig med sin mat. (trodde de) De hade fångat kräftor i floden vid hotellet och det var vår lunch idag. Dock blev de nog lite besvikna när jag käkade kräftorna utan problem. Lunchen slutade med att jag förklarade för dem hur man äter kräftor i Sverige.

Så, nu ska jag jobba vidare.

Undrar vad det blir för något spännande till middag...
/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: