Klättring på schemat

 
Tjena, tjena på er alla bloggläsare!


Just i detta ögonblick sitter Jessica på cykeln ner till stan där hon ska jobba idag. Själv sitter jag kvar på vårt hotell Snow Lion och skriver.  Vädret utanför fönstret är soligt och man hör många fåglar som försöker överrösta varandra medans grodorna och syrsorna låter i bakgrunden. Gårdagen gör sig påmind då det kliar från alla myggbett man lyckades samla på sig. Jag, Jessica och Vicky (som jobbar på vårt hotell) testade nämligen klättring igår.

I söndags när vi var i kyrkan träffade vi Vickys kompis Zhaowei, som jobbar med äventyrs-aktiviteter här i Yangshuo. Vi var snabba att boka upp oss på klättring och det var alltså igår förmiddag som det hände. Med lite halvrisiga cyklar (jag hade en barncykel vars kedja hoppade av när den kände för det) tog vi oss till berget som ser ut som en schweizisk ost. Det var vi tre brudar, Zhaowei, samt en kille som kallas Slippy. Zhaowei och Slippy var alltså själva guiderna. Jag och Jessica var lite skeptiska med hur det skulle skötas med säkerhet och utrustning men det var helt onödigt. Killarna skötte sig exemplariskt och utrustning och säkerhet var lik den svenska. Med grabbarna nere på marken klättrade vi på berget hela förmiddagen. Det var spännande, läskigt men mest riktigt roligt.

Ida




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: