Gråsparv till middag?


Jag satt precis och åt lunch tillsammans med personalen på hotellet. Då Jessica är och hämtar sin Alex med mamma och syster på flygplatsen var inte hon vid min sida när följande hände.

En av kockarna kommer in och ställer sig vid bordet, plötsligt flaxar en gråsparv till i hans händer. Jag hoppar till och sätter nästan riset i halsen… Naturligtvis tänker jag, han har fångat en gråsparv som han stolt ville visa upp för personalen- middagen är räddad? Då jag fortfarande inte förstår riktigt allt dessa härliga människor säger så kan jag bara ana, och fråga Angela (hon är riktigt bra på engelska och jobbar på hotellet).

Are they going to eat the bird? Frågar jag, medans hon svarar att hon inte vet. OKEJ…


Sen gick jag in och diskade min ristalrik och min pinnar. Där inne var en kvinna i full fart med att binda ett rött band kring fågelns tassar. När hon gjort det satte hon ett durkslag över gråsparven och gick där ifrån.  


Så, nu sitter jag här och funderar… Ska den lille gråsparven bli mat? Eller ska den hem till någon dotter som länge önskat sig ett husdjur? Borde jag trotsa personalen och smyga mig in i köket för att rädda den lille gråsparven?...


/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: