Monkey Jane

Natten efter vår trip till Guilin blev min kära reskompis magsjuk. Det kan ha varit matförgiftning eller något annat, vi vet inte riktigt. Inte alls kul, men något vi nog får räkna med här. Bakteriekulturen skiljer sig ju ganska mycket från hemma i Sverige. Ida är i alla fall på bättringsväg och snart kommer hon vara med i spelet igen.

Igår var det fredagkväll så jag och Angela tänkte åka in till stan en sväng för att ta ett glas vin. Ett glas blev två, två glas blev tre. Vi träffade en kille från Sverige, Daniel och även två killar från Kanada, Nick och Rob. Daniel kände till ett ställe där alla backpackers samlas så vi bestämde oss för att bege oss dit. Bort från stans glimrande gator till en mörk gränd. Stället vi besökte hette Monkey Jane och visade sig vara ett rätt grymt ställe faktiskt. Folk från olika delar av världen och Beer Pong förgyllde verkligen kvällen. Även billiga drinkar var så klart ett plus (två stora öl kostade 15 spänn!). Det visade sig att jag och min lagkamrat Nick var riktiga naturbegåvningar när det kom till Beer pong. Vi spelade gång på gång och alla ville utmana oss! Helt crazy, men riktigt kul! Fick t.o.m en as cool tshirt som det stod 'Champion' på. Rob fick en för att han fyllde år.

Mycket rolig kväll, men idag har jag ont i huvudet. För övrigt går det ganska bra för hotellet då det är fullbokat just nu och jag och Ida har fått flytta ihop igen.

/Jessica










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: