Allvaret har börjat!

Hej på dig fina bloggläsare!

Just nu sitter jag och min söta vän Jessica i skuggan på en hotellterrass och försöker jobba lite. Vi har fått vårt första uppdrag: Vi ska göra visitkort och broschyrer till två hotell vars manager är en god vän till William (vår handledare).   Då vi ska få en känsla för hotellen samt kunna skriva om dem är vi nu på en liten ”hotell-turné”. Kan berätta att det är väldigt skoj att få komma igång att jobba och man känner att man har fina kunskaper med sig från skolan (In Design och Photoshop går varma).

Vad gäller vädret så är det varmt, riktigt varmt. En vild gissning: 26o i skuggan. Det är inte bara värmen som vi är lite ovana vid. Idag åt vi kinesisk frukost: överkokt spaghetti i vatten med något som såg ut som gräs i. (Slemmigt men mättande, så att säga…) Förövrigt är maten oftast god och vi har blivit hejare på att käka med pinnar. Vi börjar dock fundera över hur vi ska stå ut med ris 2 gånger om dagen tills den 3 juni…

 

Vårt kontor för dagen.

Hälsningar från ett soligt Yangshuo  /Ida

 


Kommentarer
Postat av: Synnöve

ÅÅ så kul att ni har kommit fram och att ni har en blogg. Frukosten känner jag igen. Jag åt mycket rostat bröd =) Det kan man tillaga själv =)

2012-04-12 @ 20:56:17
Postat av: Ida Johansson

Hej Synnöve!

Skoj att du tittar in på vår blogg!

De pratar en del om dig. Du verkar ha gjort ett riktigt bra jobb :)



Hoppas du har det bra, vi ses ju snart! Kram Ida (Jessica hälsar)

2012-04-13 @ 10:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: