Lördagsgodis

Igår var vår första arbetsdag på de hotellen där vi egentligen ska ha vår praktik. Ida åkte in till stan och jobbade på 7th Heaven Café och turistbyrån och jag jobbade här på Snow Lion. Min uppgift blev att hjälpa Linna i receptionen och lärde mig en del om deras bokningssystem (som så smidigt är på kinesiska) och har även läst på om vad som finns att göra här i området.

 

Kineserna jobbar ca 10 timmar per dag, 6 dagar i veckan vilket kan kännas ganska tungt för oss dödliga. Efter att ha jobbat 9-17 var jag ganska slut ändå, men åkte då in till stan för att möta upp Ida och senare även träffa Louise, tjej från Skövde som backpackar här i Kina tillsammans med två kompisar. Vi åt middag tillsammans och det blev även lite småshopping. Hade skrivit upp på min ”att-göra-lista” att köpa lördagsgodis eftersom det var lördag, men detta visade sig inte vara världens lättaste… Kineserna är mer för att äta fågelmat verkar det som... Fick nöja mig med den goda äppelpajen som ni ser på bilden längst ner.

 

När vi kom tillbaka till Snow Lion hade de ordnat ett till rum åt mig och Ida så vi bor numera grannar här på hotellet. Idag fortsätter jobbet på Snow Lion för mig och Ida har återigen åkt in till stan.

/Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: